Algemene voorwaarden

Lees de algemene voorwaarden (huisregels) goed door voordat je een afspraak maakt. Bij het maken van een afspraak dienen de algemene voorwaarden geaccordeerd te worden. Indien de regels niet nageleefd worden, behoudt Braids & Dreads zich het recht voor je afspraak te annuleren. Restitutie van de aanbetaling is in dit geval niet mogelijk. Neem dus even de moeite om de regels door te lezen, zodat je weet waarmee je akkoord gaat en niet voor verrassingen komt te staan!

1 – (AAN)BETALINGEN

Braids & Dreads werkt alleen op afspraak en reserveert tijd speciaal voor jou. Voor alle afspraken dient daarom een aanbetaling ter hoogte van 50% van de totaalprijs (inclusief eventuele materiaalkosten) voldaan te worden. Dit verloopt via iDEAL in de boekingapp. Afspraken staan pas vast wanneer de aanbetaling voldaan is en je de bevestigingsmail ontvangen hebt. Tijdsframes worden niet gereserveerd of apart gehouden zolang er geen aanbetaling voldaan is.

De resterende 50% dient direct na afloop van de afspraak betaald te worden. Dit kan contant of door middel van een Tikkie (betaalverzoek voor internetbankieren). Indien je met een Tikkie wilt betalen, houd dan rekening met een eventuele daglimiet waardoor je mogelijk een scanner voor je bankpas nodig hebt. Pinnen is niet mogelijk.

2 – AFSPRAAK ANNULEREN

Een gemaakte afspraak kan tot uiterlijk 24 uur voor aanvang geannuleerd worden. Je kunt je afspraak annuleren via WhatsApp of e-mail. Bij annuleringen zal de aanbetaling automatisch binnen 48 uur teruggestort worden op het rekeningnummer waarmee het voldaan was.

Indien de afspraak niet (no show) of niet tijdig (korter dan 24 uur voor aanvang) wordt geannuleerd, is er geen restitutie van de aanbetaling mogelijk. Voor een nieuwe afspraak zal er dus een nieuwe aanbetaling gedaan moeten worden.

3 – HAAR VOORBEREIDEN

– Het eigen haar dient voorafgaand aan de afspraak gewassen en gedroogd te zijn.
– Het eigen haar dient voorafgaand aan de afspraak gekamd te zijn. Indien je permanente dreadlocks hebt is dit uiteraard niet van toepassing.
– Het eigen haar dient bij aanvang van de afspraak geheel productvrij te zijn.
– Bij afspraken voor een high top, dient het haar voorafgaand aan de afspraak opgeschoren te zijn. Indien je dit door Braids & Dreads wilt laten doen, selecteer je hiervoor de extra service in de boekingapp.
– Bij afspraken voor cornrows, dient haartype 4* (coily / kroes) voorafgaand aan de afspraak geföhnd te zijn. Indien je dit door Braids & Dreads wilt laten doen, selecteer je hiervoor de extra service in de boekingapp. Wil je liever helemaal niet föhnen, neem dan eerst via WhatsApp contact op over de mogelijkheden.

Indien het eigen haar niet correct voorbereid is, kan Braids & Dreads (wegens hygiëne, vertraging en/of hinder in het uitvoeren van de werkzaamheden) je afspraak annuleren. Er is in dit geval geen restitutie van de aanbetaling mogelijk. Voor een nieuwe afspraak zal er dus een nieuwe aanbetaling gedaan moeten worden.

* Weet je niet wat jouw haartype is? Stuur dan voor de zekerheid eerst even wat foto’s of een filmpje (waarop je haarstructuur goed zichtbaar is) via WhatsApp!

4 – GEZELSCHAP EN KINDEREN

Braids & Dreads werkt vaak met lange tijdsframes en heeft zeer beperkte wachtruimte, kom daarom bij voorkeur alleen. Neem je toch iemand mee, is maximaal één persoon toegestaan. Kinderen zijn niet toegestaan als zijnde gezelschap, je dient hiervoor een oppas te regelen.

Bij afspraken voor kinderen tot 16 jaar, dient er één ouder/verzorger bij de afspraak aanwezig te zijn. Deze persoon dient bevoegd te zijn direct keuzes te maken over het haar van het kind waarvoor de afspraak is. Kinderen onder de 16 jaar worden niet geholpen indien er geen ouder/verzorger aanwezig is, tenzij vooraf nadrukkelijk afgesproken.

Huisdieren zijn niet toegestaan.

Indien de regels omtrent gezelschap, kinderen en/of huisdieren niet worden nageleefd, kan Braids & Dreads je afspraak annuleren. Er is in dit geval geen restitutie van de aanbetaling mogelijk. Voor een nieuwe afspraak zal er dus een nieuwe aanbetaling gedaan moeten worden.

5 – VERTRAGINGEN

Braids & Dreads heeft een erg drukke agenda, en onze klanten ook! We vinden het erg belangrijk iedereen op het afgesproken tijdstip te kunnen helpen, en willen de volgende klant niet laten wachten omdat jij te laat bent gekomen. Kom daarom op tijd. Indien je 10 minuten na het afgesproken tijdstip nog niet aanwezig bent, wordt er een toeslag van €5 bovenop de prijs van je hairstyle gerekend.

Indien je 20 minuten na het afgesproken tijdstip nog niet aanwezig bent, wordt de afspraak automatisch geannuleerd. Er is in dit geval geen restitutie van de aanbetaling mogelijk. Voor een nieuwe afspraak zal er dus een nieuwe aanbetaling gedaan moeten worden.